Ezért kellett lezárni az egypúpú felüljáró sávjait

Már évek óta nem nyújt felemelő látványt a Siklósi úti felüljáró, hivatalos nevén Árpád-híd. Jó ideje sávlezárások tarkítják az utat, melyek az óriási kátyúktól igyekeznek megvédeni az áthaladókat. Noha óriási forgalmat bonyolít le a felüljáró, húsz éve nem nyúltak hozzá komolyabban. 

Hiába tette rendbe az önkormányzat az egypúpú felüljáró kertvárosi felhajtóágát, a teljes szerkezet megújításra vár.

Annak idején kész horror volt, amit találtak a felhajtónál, így nem kizárt, hogy négysávoson is súlyos problémák lehetnek. Ezt jelzi az is, hogy ismét nagyon komoly kátyúkat kell kijavítani a hídon, azokon a részeken, ahol elmaradt a nagyobb rekonstrukció. A négysávos szakasz a Magyar Közút Nonprofit Zrt. fenntartásában van.

Marczin Bence, a cég kommunikációs osztályvezetője elmondta, az intenzív kátyúsodás az elmúlt időszak csapadékos időjárásának következménye. Mivel a pécsi híd szivárgó rendszere már nem működik, a csapadékvíz összegyűlik az aszfaltréteg alatt, a forgalom hatására pedig sorra keletkeznek a gödrök, ezért folyamatosak a lezárások és javítások is.

A kisebb javítást mihamarabb szeretnék elkezdeni, a mostani aszfalttömések csak ideiglenes megoldást jelentenek, hogy használhatóvá váljanak a lezárt sávok. A téli időszak végéig még számítani kell a lezárásokra, mivel az időjárási viszonyok nem mindig megfelelőek a kátyúk javítására – tette hozzá.

siklósi úti felüljáró, hl09

A híd legutóbbi teljes felújítása óta több mint 20 év telt el, amit általában húszévente kellene elvégezni, ennek megfelelően a kivitelezési terveket a Magyar Közút Nonprofit Zrt. tavaly el is készítette.

A munkálatok azonnal el is kezdődhetnek, amint rendelkezésre állnak a források. A felújítás költsége 600-700 millió forintra tehető, ez viszont egyelőre nincs sehol.

Ezért kellett lezárni az egypúpú felüljáró sávjaitpecsma.hu.